K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Informace o tom, jak náš web používáte, sdílíme se svými partnery působícími v oblasti sociálních médií, inzerce a analýz. Zobrazit podrobnosti

Sberbank je dle Brand Finance nejsilnější bankovní značkou světa

Mezinárodní agentura Brand Finance uveřejnila žebříček předních světových značek roku 2018. Sberbank se v kategorii nejsilnějších značek umístila jako nejsilnější bankovní značka na světě. Stejně jako vloni obsadila i první příčku v žebříčku nejsilnější a nehodnotnější značky ve střední a východní Evropě. V minulém roce se dle Brand Finance index síly značky Sberbank zvýšil z 90 na 93 bodů a hodnota značky vzrostla z 11,6 miliardy USD na 12,4 miliardy USD.

Generální ředitel a předseda představenstva Sberbank Herman Gref k tomu uvedl: "Ruská bankovní značka poprvé získala prvního místo v globálním žebříčku společnosti Brand Finance. To, že nás odborná komunita hodnotí takto vysoko, je zasloužený výsledek týmu, který každodenně pracuje na tom, aby byla Sberbank jednou z nejlepších technologických společností na světě. Vyvinuli jsme a realizovali mnoho inovací a technologií, které využívají banky a společnosti po celém světě. Naše přední umístění v globálním měřítku také ukazuje, že jsme zvolili správnou strategii - strategii zaměřenou na technologické vedení a rozvoj ekosystému produktů a služeb s cílem poskytnout klientům kompletní škálu finančních i nefinančních služeb pro všechny jejich životní situace."

Inovativní služby společnosti Sberbank sledují trendy v různých oblastech života. Například Sberbank jako první přinesla na ruský trh okamžité převody peněz pomocí mobilního telefonního čísla. Dnes je Sberbank lídrem ruského trhu, pokud jde o objem P2P transakcí. V roce 2018 byla společnost Sberbank zařazena mezi 6. největších zpracovatelů transakcí platební kartou na světe (dle The Nilson Report) s více než 1,7 miliony POS terminálů a 15 miliony měsíčních plateb za veřejnou dopravu pomocí karet banky. Sberbank je rovněž lídrem z hlediska podílu plateb pomocí NFC.

Sberbank CZ myslí i na klienty, kteří chtějí spořit volné prostředky v cizích měnách. FÉR spoření EXTRA poskytuje výborné úročení i pro vklady v eurech, dolarech i rublech. „Spořicí účty dlouhodobě představují pro většinu střadatelů jeden z nejoblíbenějších způsobů ukládání peněz. V kombinaci s širokou nabídkou investičních produktů, které nabízíme, se jedná o výbornou možnost zhodnocení volných finančních prostředků. S tvorbou optimálního portfolia klientům ochotně poradí naši bankéři,“ dodává David Middleton.

Generální ředitel společnosti Brand Finance David Haigh uvedl: "Vysoká úroveň zákaznické orientace společnosti Sberbank a široká škála finančních produktů vytváří loajalitu klientů ke značce, která má za následek dlouhodobé vztahy se zákazníky. Bezkonkurenčně v rámci Ruska banka aktivně spolupracuje se zákazníky, vyvíjí produkty a rozšiřuje dosah svého ekosystému."

Dobré obchodní výsledky přispěly k nárůstu hodnoty značky Sberbank. Nepříznivý vliv však mělo znehodnocení ruské měny na hodnotu značky v USD. Brand Finance počítá hodnotu značky pomocí 19 faktorů, jako je investice do značky, známost, preference, skóre zaměstnanců, firemní pověst a tak dále. Společně se zisky je síla značky klíčovým faktorem při určování hodnoty značky. Pořadí společnosti Brand Finance je v souladu s normou ISO 10688.

Úplnou zprávu a metodiku naleznete zde: brandfinance.com

Sberbank CZ, a.s.
Sberbank CZ je univerzální bankou se širokou nabídkou finančních produktů a služeb retailovým klientům, malým a středním firmám i velkým společnostem. Její základní hodnotou je co nejvyšší spokojenost klientů. Zakládá si na férovém přístupu a vstřícných službách. Dlouhodobě rozvíjí program FÉR produktů s jasnými cenami a podmínkami. V rámci firemního bankovnictví má Sberbank CZ vedle nabídky běžných bankovních produktů silnou pozici v oblasti devizových operací, strukturovaného a exportního financování. Na českém trhu působí Sberbank CZ od roku 1993, od 1. ledna 1997 jako samostatná akciová společnost. Jejím majoritním vlastníkem je Sberbank Europe AG se sídlem ve Vídni.

Sberbank Russia
je největší ruskou bankou a přední globální finanční institucí. Sberbank RU drží téměř třetinu agregovaných ruských aktiv bankového sektoru, je hlavním věřitelem ruského hospodářství a největším vkladatelem v Rusku. Centrální banka Ruské federace je zakladatelem a hlavním akcionářem společnosti Sberbank RU, vlastní 50 % základního kapitálu banky plus jeden hlasovací podíl, zbývajících 50 % drží tuzemští a zahraniční investoři.

V pololetí 2018 dosáhl čistý zisk Sberbank v Rusku 427,4 mld. RUB (6,0 mld. EUR). Roční výnosnost vlastního kapitálu (ROE) dosáhla 24,3 %, ve stejnému období loňského roku to bylo 23,9 %. Sberbank má téměř 151 milionů klientů po celém světě, které obsluhuje 299 tisíc zaměstnanců ve více než 20 zemích. Sberbank má největší distribuční síť v Rusku s 14.200 pobočkami a působí například ve Spojeném království, USA, SNS, střední a východní Evropě a dalších zemích. Webová stránka: www.sberbank.ru