K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Informace o tom, jak náš web používáte, sdílíme se svými partnery působícími v oblasti sociálních médií, inzerce a analýz. Zobrazit podrobnosti

Bezkontaktní FÉR kreditní karta

Naše FÉR kreditní karta je MasterCard a je bezkontaktní. Bezkontaktní platby jsou moderní nástroj způsobu placení na terminálech u obchodníků. Placení se stává otázkou několika vteřin.

Výhody bezkontaktní platby

Je to rychlé a pohodlné.

Nemusíte u sebe nosit hotovost, i malé částky pohodlně zaplatíte kartou. Pouze ji přiložíte k bezkontaktnímu platebnímu terminálu a máte zaplaceno. Navíc při částkách do 500 Kč nezadáváte ani PIN kód.

Je to bezpečné.

Platební kartu nedáváte z ruky a placení tak máte vždy plně pod kontrolou. Zpravidla až u plateb nad 500 Kč musíte zadávat PIN. Kartu je nutné přiložit k platebnímu terminálu do jeho těsné blízkosti (do 2 cm od terminálu). Nemusíte se obávat, že platba proběhne bez Vašeho vědomí.

Kde bezkontaktní kartou zaplatím?

Platit můžete u všech obchodníků, kteří přijímají platební karty MasterCard v ČR i v zahraničí. Bezkontaktním způsobem pak u všech obchodníků, kteří jsou vybaveni bezkontaktními platebními terminály. Tito obchodníci jsou zpravidla označeni symboly bezkontaktního placení.

Jak probíhá bezkontaktní platba?

Aby nová kreditní karta fungovala, musíte ji nejdříve aktivovat v bankomatu nebo přes elektronický terminál, a to jakoukoliv kontaktní transakcí se zadáním PIN kódu (např.: výběrem hotovosti, platbou u obchodníka).
Tímto se na kartě automaticky aktivuje i funkce bezkontaktních plateb, kterou můžete začít okamžitě využívat.

Kartu jednoduše těsně přiložíte k platebnímu terminálu u obchodníka. K bezkontaktním platbám do 500 Kč zpravidla nezadáváte PIN, až částky nad 500 Kč, musíte potvrdit zadáním Vašeho PIN kódu. Zpracování platby je potvrzeno zvukovým signálem a stvrzenkou. Pokud obchodník nemá bezkontaktní terminál, kartu použijete standardně, tedy vložíte do terminálu a platbu potvrdíte zadáním PIN kódu.

Je bezkontaktní platba bezpečná?

Při dodržování pravidel bezpečného používání platebních karet je platba bezkontaktní kartou naprosto bezpečná.

Při ztrátě nebo odcizení svou bezkontaktní kartu zablokujete stejně jako standardní kontaktní kartu.

Při prvním použítí bezkontaktní karty vyžadujeme z bezpečnostních důvodů zadání vašeho PIN kódu a provedení kontaktní platby (platba u ochodníka je provedena vložením karty do terminálu nebo výběr hotovosti z bankomatu). Ověřujeme tak doručení bezkontaktní karty do rukou oprávněného držitele.

Bezkontaktní platba probíhá vždy po přiložení karty na bezprostřední vzdálenost od platebního terminálu, a proto je nechtěná platba vyloučena.

Bezkontaktní platba nad 500 Kč je vždy ověřena zadáním vašeho PIN kódu.

Z bezpečnostních důvodů můžete být kdykoliv obsluhujícím personálem nebo přímo platebním terminálem vyzváni k provedení kontaktní platby se zadáním
vašeho PIN kódu (vložení karty do terminálu).

Nejčastější otázky

Co pro mě znamená mít bezkontaktní kartu a v čem je jiná než kontaktní?  

Jsou pro ni charakteristická tři slova – rychlost, bezpečnost a pohodlí. Karta má všechny dosavadní způsoby použití a navíc s ní můžete platit bezkontaktně. Karta je tzv. hybridní. To znamená, že obsahuje magnetický proužek, kontaktní čip a nově také bezkontaktní čip umožňující bezkontaktní platbu.

V současné době mám kontaktní kreditní kartu VISA, mohu ji vyměnit za bezkontaktní MasterCard?  

Kontaktní kartu vám vyměníme za bezkontaktní kartu automaticky. O výměně vás budeme dopředu informovat.

Zůstane mi stejné číslo úvěrového účtu, ke kterému mám vydanou FÉR kreditní kartu VISA?  

Ano, číslo úvěrového účtu se nemění.

Zůstanou mi zachovány všechny způsoby použití mé standardní (kontaktní) karty?  

Ano, dosavadní způsoby použití karty zůstávají zachovány – bezkontaktní karta má magnetický proužek, čip a nově bezkontaktní čip umožňující bezkontaktní platbu. Kartu tedy můžete používat u všech obchodníků, vybírat hotovost z bankomatů, platit na internetu, tak, jak jste byli zvyklí doposud.

Jak poznám, že je moje karta bezkontaktní?  

Bezkontaktní kartu poznáte podle symbolu bezkontaktních plateb na přední straně plastu karty.

Proč musím první platbu novou bezkontaktní kartou provést standardním (kontaktním) způsobem?  

Z bezpečnostních důvodů. Kontaktní transakcí si ověřujeme, že je platební karta v rukou oprávněného držitele. Aktivaci funkce bezkontaktních plateb musíte provést jakoukoliv transakcí se zadáním PIN kódu, např. výběrem z bankomatu nebo platbou u obchodníka.

Kde a jak rychle uvidím ve svém internetovém bankovnictví bezkontaktní platby?  

Všechny bezkontaktní platby jsou zobrazovány v internetovém bankovnictví hned po jejich zaúčtování v transakční historii.

Banka mi vydala jako náhradu (duplikát) za poškozenou kartu novou bezkontaktní kartu. Musím bezkontaktní funkci na této kartě znovu aktivovat?  

Ne, za poškozenou kartu vydáváme náhradu karty (duplikát) jako aktivní. Bezkontaktní funkci je však potřeba aktivovat, a to provedením první kontaktní platby se zadáním vašeho PIN kódu (vložením karty do terminálu obchodníka nebo bankomatu).

Byla zaúčtována platba, kterou jsem neprovedl/a, co mám dělat?  

Co nejdříve, bez zbytečného odkladu, podejte písemnou žádost o reklamaci transakce na kterékoliv naší pobočce, kterou prověříme a o způsobu vyřízení reklamace vás budeme písemně informovat.

Bezkontaktní platbu kartou na bezkontaktním platebním terminálu nelze provést, co mám dělat??  

Pokud na platebním terminálu nelze provést platbu bezkontaktně, doporučujeme provést standardní (kontaktní) platbu vložením karty do platebního terminálu a zadáním PIN kódu.

Co když mi kartu někdo ukradne a zneužije ji?  

Pokud vám byla karta odcizena, je nutné ji co nejdříve zablokovat na naší non-stop blokační lince +420 495 800 111. To platí pro všechny případy a jakýkoliv typ karty.

Co když mi kartu zkopírují podvodníci?  

Karty s bezkontaktní technologií fungují jen na minimální vzdálenost od čtečky. Je tedy nepravděpodobné, že by k něčemu takovému došlo omylem nebo platbu podvodně provedla jiná osoba.

Může se bezkontaktní platba provést dvakrát?  

Ne, dvojí načtení v rámci jedné transakce není technicky možném. I v případě, že přiložíte kartu v rámci jedné transakce k bezkontaktního platebnímu terminálu dvakrát, bude vám částka transakce naúčtována pouze jednou.

Může se stát, že někde zaplatím bezkontaktně omylem?  

Ne, stát se to nemůže. Při bezkontaktní platbě je nutné kartu k platebnímu terminálu přiložit do bezprostřední vzdálenosti, což znemožňuje přečtení karty jiným zařízením.

Dá se limit 500 Kč v České republice nějakým způsobem navýšit anebo naopak snížit?  

Výše limitu pro bezkontaktní platby bez nutnosti zadání PIN kódu je pevně daná a nelze ji měnit. Výše limitu je platná pro území České republiky. Na území jiných států může být tento limit odlišný.

Dostanu od obchodníka účtenku při bezkontaktní platbě? Jak mám postupovat v případě reklamace takovéto platby?  

U bezkontaktních plateb vám obchodník vydá účtenku zpravidla automaticky, případně na vyžádání. Platbu kartou však můžete reklamovat i v případě, kdy nemáte k dispozici účtenku od obchodníka.

Kdy musím při bezkontaktní platbě zadat PIN (případně podepsat účtenku)?  

Bezkontaktní platby do 500 Kč jsou bez zadání PIN kódu. U částek nad 500 Kč budete požádáni o zadání PIN, případně o podepsání účtenky.

Jak získám bezkontaktní kartu?  

O bezkontaktní kreditní kartu můžete zažádat na kterékoliv naší pobočce.

Jsou s používáním bezkontaktní karty spojeny nějaké poplatky?  

Ne, za platbu kartou u obchodníka neúčtujeme žádné poplatky.